Automobilio Bičiulio patarimai įsigijus naudotą automobilį.

Lietuvos naudotų automobilių rinka klesti nuo pat tada, kai importinius automobilius iš užsienio pasidarė įmanoma atgabenti į mūsų šalį. Tokie automobiliai pirkėjo akį patraukia gerokai mažesne kaina, na o paslaugūs pardavėjai visuomet padės išsirinkti sau tinkamiausią. Tačiau ką derėtų žinoti kiekvienam, jau įsigijusiam naudotą (nesvarbu kokio amžiaus) automobilį? Kokius darbus derėtų atlikti ?

1. Pakeisti variklinę alyvą.

Alyva varikliui – kaip kraujas žmogui. Kad ir kaip saldžiai skambėtų pardavėjo žodžiai, kad variklinę alyvą jis kątik keitė ir neva to daryti visai nėra reikalo – sutaupytos kelios dešimtys eurų gali smarkiai atsirūgti. Dažnai parduodamas automobilį pardavėjas nesivargina keisti variklinės alyvos arba pakeičia tik alyvą, o alyvos filtrą palieka seną – toks “variklio servisas” yra niekinis.
Taip pat kai kurie nesąžiningi pardavėjai, norėdami pagerinti variklio savybes ar nuslėpti rimtus defektus į variklinę alyvą prieš atvykstant pirkėjui pripila tam tikrų alyvos konsistenciją keičiančių priedų, dar liaudyje žinomų kaip “medus”. Šis pavadinimas kilo dėl to, kad pripylus tų priedų variklinė alyva patampa klampi – beveik kaip medus. Tai labai praverčia norint nuslėpti variklio defektą kai dėl vienos ar kitos priežasties alyva patenka į degimo kamerą ir su gausiu dūmų kiekiu iškeliauja per duslintuvą. Toks variklis neretai suvartoja litrą ar daugiau variklinės alyvos šimtui nuvažiuotų kilimetrų, yra nepatikimas ir galimai ilgai netarnaus. Jei pirkėjas iš karto pakeičia variklinę alyvą nauja ir toks defektas išaiškėja – žmogus gali kreiptis į pardavėją prašydamas padengti remonto išlaidas (pagal naująją pirkimo pardavimo sutartį, kuomet pardavėjui privalu nurodyti visus žinomus parduodamos transporto priemonės trūkumus).

Keičiant variklinę alyvą naujai įsigytam automobiliui nepaisant privalomų serviso metu pakeisti alyvos bei oro filtrų “Automobilio bičiulis” taip pat rekomenduoja pakeisti kondicionieriaus bei kuro filtrus (pastarąjį ypatingai, jei automobilis varomas dyzelinu).

2

2. Atlikti planinį variklio aptarnavimą.

Į šią savoką įeina variklio paskirstymo diržo bei jo įtempėjų, vandens siurblio keitimas. Taip pat, prieš tai įvertinus jų būklę, rekomenduotina pakeisti ir generatoriaus bei vairo stiprintuvo dirželius su įtempėjais. Dažnai šie papildomi darbai nėra apmokestinami, kadangi norint pakeisti paskirstymo diržą minėtus dirželius betkuriuo atveju reikia nuimti. Nors tokie darbai, priklausomai nuo automobilio markės bei variklio specifikacijų gali kainuoti nuo 150 iki 750 eurų – rizika, kurią prisiima naujasis automobilio savininkas to nedarymas yra labai didelė ir kartais turinti skaudžias pasekmes – trūkęs paskirstymo diržas 70 procentų visų atvejų pareikalauja ir variklio remonto, kainuojačio nuo 1000eurų.
Priklausomai nuo variklio, paskirstymo mechanizmo komponentų kiekis bei išdėstymas gali keistis. Taip pat kai kurie varikliai iš gamyklos iškeliavo turėdami ne diržinę, o grandininę pavarą. Paskirstymo grandinę keisti reikia rečiau ( diržą rekomenduojama keisti kas 80-100 tūkst. km, grandinę – 250 tūkst. ir kartais daugiau kilometrų), tačiau šio aptarnavimo kaina įprastai būna 40-50 procentų didesnė.
Variklio paskirstymo grandinė yra kiek patikimesnis elementas nei paskirstymo diržas, kadangi apie jos susidėvėjimą dažniausiai byloja atsiradę pašaliniai garsai/barškėjimas, o diržas gali tiesiog imti nutrūkti iš anksto apie tai “nepranešęs” taip pridarydamas begalę žalos varikliui.
“Automobilio bičiulis” rekomenduoja atlikti variklio aptarnavimą tuomet, kai naujai įsigytame automobilyje nėra įtikinamų įrodymų, jog toks aptarnavimas jau yra darytas netolimoje praeityje. Vienas tokių įrodymų gali būti autorizuoto serviso sąskaita – faktūra. Jeigu tai servisas Lietuvoje – visuomet galima ten nuvykus gauti daugiau informacijos apie konkretų automobilį bei jam anksčiau atliktus darbus, kokia tuo metu buvo to automobilio rida. Jeigu tai gamintojo atstovybė užsienyje – susisiekus su atstovais Lietuvoje pagal automobilio VIN kodą galima gauti daugiau rūpimos informacijos. Jeigu jokių įrodymų automobilyje rasti neapvyko, arba jie neatrodo patikimi – visuomet derėtų atlikti variklio aptarnavimą taip užtikrinant saugias ir malonias keliones ateityje. Kalbant apie paskirstymo diržus derėtų paminėti, jog nėra nei vieno patikimo būdo įvertinti diržo būklei vizualiai.

Visas kitas reikiamas patikras perkant Lietuvos respublikoje neregistruotą transporto priemonę puikiai atlieka techninių apžiūrų centrų darbuotojai apžiūros metu. O kaip žinia prieš norint registruoti transporto priemonę Lietuvoje pirmiausia reikia turėti teigiamą techninės būklės įvertinimą. Jeigu automobilis jau registruotas Lietuvoje ir techninė apžiūra yra atlikta, klientui pageidaujant, “Automobilio bičiulio” partneriai įvertins automobilio techninę būklę bei, reikalui esant, kokybiškai atliks remonto darbus.
Taip pat klientas gali kreiptis į “Automobilio bičiulį” ir visi aukščiau aprašyti darbai jo automobiliui bus alikti kol savininkas poilsiauja ar dirba, o tai atlikus tranporto priemonė pristatyta ten, kur pageidauja.
“Automobilio bičiulis” – visos su automobilio priežiūra susijusios paslaugos iš vienų rankų.

1